Tuesday, November 25, 2008

si pembaziaq

Kelmarin sampai ja Kedah dari Ganu, member aku sambut kat stesyen bas. Aku lepak la kat umah member aku tu sambil menidurkan diri yang masih keletihan ya amat.

Petang tu member Guaq mai mek aku hantaq balik umah. Sampai umah aku bersalaman ngan umi, abah dan adik2 yang di rindui. Lama aku tak berjumpa kalian semua erk.

Malam tu macam biasa bila sampai ja Kedah macam2 aktiviti ada. Penat pon belum habis, malam tu aku memenatkan kembali badan aku ni dengan bermain satu permainan yang diberi nama futsal. Selepas main kami lepak plak kat kedai mamak(Nasmir) kat sungai petani. Selalunya kami lepak tingkat atas, sampai ja kat atas aku ambik port kat sebelah meja sepasang kakaceh. Aku tak kacau depa sebab depa dok men wireless, lain la kalau dok cuim2, memang kena la.

Aku cabut sebatang rokok lalu ku isap dan hembiuh asap kat udara. Aku dengaq la si awek tu merungut. Lalu ku ubah posisi aku pada arah tiupan angin yang berlawanan. Rungutan awek tu kembali reda.

Aku tengok awek ngan balak tu cuma minum ayaq ja. Kat setengah jam depa dok men wireless akhirnya si awek berbunyi dalam loghat Kedah versi gedik dok suruh si balak bayaq. Si balak yang nampak skima ni pon pi la bayaq. Kesian betoi tengok si balak tu, biaq pon nampak macam orang kaya tapi nak bayanq ayaq asing-asing la. Sebab pa aku suruh depa bayaq asing-asing ni sebab aku tengok ayaq si awek tu serupa tak minum pun. Dok penuh segelas dari tadi. Membaziaq ja tau, tak mau minum tak payah order. Tak pun bungkus wak balik rumah bagi kat mak. Apa la budak-budak zaman sekarang ni.

8 comments:

MAT MIMPI said...

besa laaa
budak zaman la mmg lagu tu

Dhada said...

Alaa tade bezanya laki & pmpuan . Laki pung kdg2 ada yg suka membazir.

cavendish said...

laaa... pjg2 cite yg tu je nk bg taw.. si pompuan tu membaziaq.. tp setahu aku pompuan ni jnis kupit(kedekut). xsuka membazir.. tp aku xtaw pompuan jns mana ang jumpa

taK$uB II said...

wei amar..ang set awek bleh la kata camtu...cerita ni wat iktibar ja...nak cari awek tu cari betoi2...begitu gak ngan pempuan pun

rOhock said...

wei kenapa lu kate aku ngigau? kantoi la beb..jadi tak aku buat puisi untuk lu? 'penyamun buntil'...aku lupe jalan cite mimpi tu la..nak tulis macam mana..lu pun membazir gak tinggal air kat atas tilam..hahaha

taK$uB II said...

ayaq pa atas tilam? pelik bunyi natang

cavendish said...

ayaq maniaq. :-) ...... saya bukan set awex.. awak jangan tuduh bukan2 plak..

taK$uB II said...

bagus amar....ang mmg amar yg aku kenal dulu