Wednesday, November 26, 2008

gejala babi

Suatu hari, Imam Muhammad Abduh berkunjung ke Perancis. Para penduduknya bertanya tentang rahsia diharamkan babi dalam Islam.

Mereka berkata, Umat Islam mengatakan babi itu haram kerana ia memakan sampah yang mengandung cacing pita, mikrob-mikrob dan bakteria-bakteria lainnya.

Namun sekarang, babi-babi yang dibesarkan dalam penternakan moden
dikembangbiakkan dengan kebersihan yang terjamin dan melalui proses
sterilisasi yang cukup. Ianya tidak mengandungi bakteria dan cacing pita yang membahayakan kesihatan lagi".

Dengan kepandaian yang dimiliki oleh Imam M. Abduh, beliau meminta mereka untuk menghadirkan dua ekor ayam jantan dan seekor ayam betina, serta dua ekor babi jantan dan seekor babi betina.

Mereka bertanya, " Untuk apa ?, beliau menjawab, " Penuhi permintaan saya! Dan saya akan perlihatkan suatu rahsia yang kalian inginkan!!!".

Imam M. Abduh menyuruh mereka melepaskan dua ekor ayam jantan bersama satu ekor ayam betina. kedua ayam jantan itu berkelahi dan saling serang. Keduanya berusaha untuk mendapatkan ayam betina dan mempertahankan harga dirinya sehingga salah satu dari keduanya nyaris mati.

Kemudian M. Abduh menyuruh mereka mengurung ayam-ayam tersebut sambil meminta mereka melepaskan dua ekor babi jantan dan babi betina. Kali ini mereka menyaksikan keanehan! Dua babi jantan itu tidak saling serang dan berkelahi, tapi bekerjasama malah saling bantu-membantu untuk melaksanakan 'hajatnya' masing-masing, tanpa rasa cemburu, tanpa harga diri untuk menjaga babi betina dari temannya. Dalam benak keduanya muncul sifat jahat untuk merenggut kehormatan sang betina.

Aku ada 2 soalan nak tanya hangpa:

1:Ada tak persamaan bohjan-bohjan kat Malaysia yang suka romen pempuan ramai2 dengan 2 ekoq babi jantan tu?
2:Ada tak persamaan bohsia-bohsia kat Malaysia yang rela diromen beramai2 oleh mat2 rempit dengan babi betina tu?

Nampaknya gejala babi sudah menular di kalangan remaja2 kita zaman la ni. Ada tak antara hangpa semua yang dijangkiti gejala ni? Mintak simpang la wei!!

8 comments:

Dhada said...

Astaqfirullahalazim .. mintak dijauhkn .

Amer said...

perbandingan yg bagus....

rOhock said...

aicehhhh man..lu sangat mental ni..kita manusia tak boleh disamakan dengan binatang,manusia adalah sebaik-baik kejadian..lu kene ingat tu..manusia tak lari dari buat silap...

taK$uB II said...

kalau cukup amal ibadat xkan ada maksiat....

cavendish said...

saya rasa betul jgk awak cakap ni.. mana tak naik nafsu dan rasa nak merogol kalau dah pakai ketat2. si pompuan pom murah sangat............... mesti babi betina rasa puas... dua skali gus.. hek hek hek

rOhock said...

mu bahang porong dakpe pulok..hahaha..dalam bas duk sebelah ustaz ka? ynag insaf ke diri ni?hahaha..ya ustaz fahmi..ilal li'qa...

taK$uB II said...

aku skrg dah dpt hidayah dah...alhamdulillah....betoi kata ang amar

Amer said...

baguih la amzar fahmi..