Thursday, October 15, 2009

Cintan cintun




Biasanya benda ni bnyk terjadi kpd kaum laki. Klu pempuan xpasti plak ada ka dak. Tpi mesti adanya. Perkara ni terjadi bila tgh bosan hidup kesepian…bila ada yang sudi ja terus istihar kapel…konon2 nak dibelai dan disayangi….bila jumpa yang lebih cantik @ hensem terus berubah angin(mintak putus)..ni aku pggl cinta kalut

Yang ni plak dua2 kaum terlibat...cinta kerana nafsu…dalam dunia ni semua org pikir rupa luaran yang utama…semua tergila2 kepada yg cantik dan hensem. Bila si pempuan pasangan laki2 ni minta putus…si laki2 menangis2 minta nak sambung balik….klu si pempuan tu setuju pon aku rasa cam xguna ja cinta tu….baik cari cinta sejati drp cinta simpati.

Cinta ni plak aku pggl cinta reta…reta tu harta la…yang ni pempuan cukup banyak…apa yang pempuan pandang tentang harta ni aku pon xtahu…hidup bersederhana pon sudah cukup….zaman sekarng ni bila dah banyak harta hidup mudah jadi lalai…tapi bila dah susah baru ingat Tuhan…

Keempat plak cinta hangat2 taik ayam…yang ni maybe pasangan tu memboringkan kot, atau terlalu mengongkong pergerakan si dia!!! Bila dah xtahan jadi camni, cabut terus la….yang ni laki dan pempuan sama ja…tpi xsemua la..yang dapat pasangan baik tu jaga2 la lek lok!!

Yang kelima cita sejati la…yang ni susah nak dapat….aku rasa cinta ni mungkin datang bila si lelaki dan si pempuan mempunyai karekter yang sama ataupun hampir sama…dan boleh menerima kebaikan dan keburukkan masing2, saling dapat menerima pendapat kedua2 belah pihak, mampu mengawal sikap ego dalam diri mereka, dan bersyukur kepada Tuhan yang telah menemukan kamu dengan si dia. Bila bersyukur akan kehadiran si dia..pasti kamu akan menghargainya.

Yang keenam cinta Tuhan, yang ni sepatutnya aku letak no1…tpi aku tau nanti hangpa xbaca…cinta ni la yang sepatut kita cari dahulu…jika dapat cinta ni pasti cinta yang kelima diatas pon dapat. Jangan asyik pandang apa yang terlihat didunia ja, pandang la apa yang kita xnampak di akhirat nanti!!!

2 comments:

rOhock said...

hang yang mana satu?cinta k4?hahaha..

aar ss said...

tok...tok...tok... pintu diketok eh yang punya nengok... aar ss sebagai blogger ngucapin lam kenal aja buat blogger yang laen dan pastinya juga untuk mencari kawan. yuukk berteman dan carilah sebanyak banyaknya. oh ya yanga udah ada di sampingmu tolong dijaga.

hey kawan blogger bertukar pikiran lewat blog yuk agar kita makin banayak pengetahuan. dan pandanglah pesan ini dan tersenyumlah membaca pesan yang sederhana. link balik ke blogku yah dan beri sedikit ucapan sebagai salam perkenalan.nieh yang FUN aja

jam sembilan
jam sebelas
hey kawan
mohon dibalas