Monday, September 7, 2009

Fahami apa itu kawan

Sudah lama aku ingin sampaikan kepada semua apa sebenarnya maksud kawan yang bagi ku ia mampu menandingi hubungan sesebuah percintaan. Mungkin bagi aku kawan itu terlalu istemewa sehingga susah untuk aku tafsirkan. Sehinggalah aku terbaca satu ayat daripada seorang sahabat, sepotong ayat yang sudah mampu mentafsirkan erti kawan dalam diri ini.

“suatu hari aku keboringan di rumah kerana tanpa kawan2 yang masih belum menamatkan pengajian. lalu ku ambil masa untuk mengintai folder2 gambar kenangan kawan2 yang begitu lama tidak bersua. terima kasih kawan!

mungkin penilaian terhadap insan bergelar 'kawan' sangat berbeza bagi setiap insan, namun pada aku.. kawan akan sentiasa punya lokasi yang istimewa dalam minda.

apakah nilai istimewa itu? untuk jawapan soalan tersebut, adalah cukup rasanya jika disuluh dengan satu kenyataan bahawa; kawan adalah orang yang kita pilih untuk didampingi, tidak seperti keluarga yang telah ditetapkan untuk didampingi..”

Walau kita punya couple, teman still paling setia..
Walau kita punya harta banyak, teman still paling berharga.

6 comments:

Aiko FarahShahida said...

kawan = ramai yg bleh jadi kawan..dengan perkatan "hai, awak!" dah boleh membentuk ikatan kawan..

tapi sahabat?

taK$uB II said...

fa^_^sha ..>
ohh...ya ka...org kata sama ja sahabat ngn kawan ngn teman ngn friend atau mcm2 g...cuma tambah sejati kat belakang tu ja yg membezakan pon...huhu...gitu kerr?

rOhock said...

that right bro...hahaha

taK$uB II said...

rOhock ..> apa yg betoi abang ipaq??

Anis Mohd said...

ye.
setiap org mentafsirkan perkataan kawan dgn cara berbeza.

perkataan bestfren menakutkan!

taK$uB II said...

Anis Mohd..> huhu...apa yg takut plak my bestfriend ni? aku takut badfriend..ahaaa