Saturday, May 9, 2009

pak malang

tanggal 9 May 2009 tak akan aku lupakan. saat aku hampir mengecap kebahagiaan dikala berakhirnya semester terakhir bagi aku disini. aku gembira ketika itu, tergambar wajah2 keluarga, member2 kampung yang bakal menyambutku di dataran gurun tempat perhentian ku di kedah darul aman. teket bas sudah ku beli pada waktu2 yang agak kecemasan, persediakan awal langsung tak aku siapkan. jangkaan awal, ingin sekali aku menjadi orang terakhir meninggalkan u ni. aku ingin melihat member2 seperjuangan pergi dahulu sebelumku. tapi apakan daya ku, aku hanya perancang takdir tuhan, tapi dia jugak yang menentukan. ayah ku sakit di kampung, aku terpaksa cabut awal untuk teman dia kat hospital. saat itu barulah aku fikir tentang keluarga, bengong rasanya jadi anak yang langsung tak tahu khabar berita ayah mak di sana. agak gelabah aku memikirkan tentang rancangan penyamun buntil yang terpaksa dibatalkan. jadi, terpaksalah aku abaikan, keluarga lagi penting. teket yang bertarikh 9 May 09 jam 9.00 malam menjadi pilihan ku kerana aku terpaksa pulang awal. pada malam itu, aku ke semua bilik member2 untuk bersalaman, mungkin ini kali terakhir kami berjumpa. "good bye my best friends", hatiku sibuk berbisik...wat aku sedih ja malam tu. habis bersalaman aku pun bertolak menaiki kereta member ku sorang ni. pada ketika itu hujan lebat ala2 seperti memberi alamat kurang sedap. kereta dipandu perlahan meninggalkan halaman u dan sampai di stesyen bas jam 9.09 malam. hujan lebat ku redah dengan selamber, biar ku basah kuyup asalkan tak tertinggal bas. tetapi jangkaaan ku salah, basah kuyupku langsung tak berbaloi, bas dah lama blah. Geram betoi aku malam tu, sebelum ni 9.30 baru jalan, malam tu boleh plak on time. terpaksa la beli teket malam selasa, duit lagi. aku sms mak aku suruh hantar ayah aku ke hospital dahulu. bertolak la aku balik ke hostel semula, arrggghhhhhhhh.. jumpa lagi u aku, tekanan gila. masuk ja kat bilik ada lagi masalah, aku lupa tutup tingkap, habis basah bilik aku.

rancangan penyamun butil nampaknya boleh on gak sem ni...hahaha

5 comments:

rOhock said...

ada la tu hikmah sebalik kejadian....sabar je la,sabar kan separuh dari iman...jadi penyamun buntil akan teruskan tradisi rr....hahaha...

Dhada said...

Lahai sian kau . Mmg agak malang :P

taK$uB II said...

yup....tgh sabar la ni rohock oi!!

cik dhada, aku mmg sentiasa malang

fasury said...

sabO deh...:D

aicheng^sha said...

mula2 sedey habis..
tersentuh jiwa aku yg nan rapuh ini..
semoga ayah kamo sihat ye!!!!~

dh samun belom???