Sunday, May 10, 2009

kita yang sakit

mengapa di sini prinsip menyimpang?
sedangkan di sana sebaliknya
dan mengapa di sini kita yang sakit tanpa adanya dukun yang mengubati
sedangkan mereka bagaikan raja yang perut buncit kenyang makan


rejamlah perut mereka
biar terburai usus-ususnya

sakitnya kita
sekadar dapat melihat mereka hanya membela perut
dan perut-perut keluarga mereka
dan tiada secubit pun sisa-sisa
dedak makanan untuk perut anak-anak bangsanya

9 comments:

rOhock said...

PUI-C...SAL PE NI?CUBAAAN YANG MENARIK...

rOhock said...

weiii!!entry kat blog gua lu tak tengok gua cantas kepala..khas buat lu!!

taK$uB II said...

beresss

rOhock said...

eh..dengar kate lu nak bertunang dengan budak pompuan sebelah kg tu...letih la gua nak kena bersilat sampai petang..sedia makanan yang sedap2 rasa ok...

taK$uB II said...

xjadi....batal2

rOhock said...

JAWAPAN NYA..BOTAK ADA PERGI BELI BURGER DAGING DENGAN TELUR DOUBLE...

rOhock said...

wehhhh gua xde kredit nak balas msg........

aicheng^sha said...

cukuk berseni..huh!~

♥ sOFIa ♥ said...

mantabb nih puisinya.

perut perut perut. hee :P

aku suka :)