Monday, December 29, 2008

jiran2 yang......arghhhhh

cuti ni merupakan cuti yang cedih bagi aku. ni semua kez jiran2 disekeling la ni. selalu buat aku marah. oleh kerana kelahiran aku ni berbapakkan ustaz dan bermamakan ustazah, semua penduduk taman aku ni selalu skodeng aku. asyik nak tau ja camna tingkah laku anak ustaz ni. aku terus-terang nak habaq aku ni jenis aktif waktu malam, mai time siang pon sama gak. segala aktivi belakang tabir pada waktu cuti ni akan dilangsungkan pada waktu malam. contoh, men futsal, mesyurat ngan kawan2, minum2, dan banyak lagi la. tapi semua aktiviti ni berfaedah dan dapat menjana minda serta pendapatan pada masa hadapan (bukan luxor, uptrean, buluh mas dan lain2 k). tapi jiran2 aku ni memandang serong. melihat perwatakan aku yang muka semulajadi jahat, depa boleh wat cerita. cedih tu cedih la, kesian kat mak pak aku yang bersusah payah menghasilkan aku ni ha. aku jadi gila gak la hari tu, jumpa ja jiran2 kira nak mengamuk ja. ada hari tu ustaz sebelah umah aku ada kata kat aku. aku yang dah gila ni terus marah dia, macam2 yang dah lama terbuku dalam hati aku ni aku keluarkan. kira puas hati la. biaq depa tau aku kuaq malam2 bukan wak kuaq anak dara orang, bukan pi ngejaz belen,porong ataupun cikaro. maksiat semua tu, anak tok sami pon tau. mungkin anak2 depa masih kecik boleh la depa ngata kat aku. balik pada cuti dulu, pala aku ni merah, ramai orang taman usya pelik, sampai aku tekanan yaamat. tak tahan gila sampai la ada orang yang buat umah sebelah umah aku teguq, teguq plak cam perli. tau dia kata apa? "ai! lawa rambut". memang panas gila aku time tu, bukan aku boh dai pon, tak tahan sangat hari tu, aku terpaksa membatalkan niat nak beli rokok sebab duit rokok aku pakai pi botak rambut. balik ja umah pak cik tadi bleh plak perli aku lagi, dia nak camna gi? nak aku kerat pala aku baru dia puas hati, pala aku merah ni pon sebab ustaz apaci kat ganu buat pala. memang aku dendam ngan dia. pak cik tadi tu dok tanya aku pasai pa rambut botak, ak ngan muka baru tekanan terus aku usya dia. memang geram gila time tu, nasib baik aku dok umah pak aku, kalau umah aku memang aku bagi gak sebijik pak cik tu. anak dia tak tau cerita dok kalut ngan anak orang. cuti ni memang cuti tekanan bagi aku.

5 comments:

Dhada said...

Alahhh kau jadahkn saja mereka tu . Hih

rOhock said...

padan muka lu...hahahaha..tu la lu,kalau barang asal motor lu sayang nak tukar tapi barang ciptaan Tuhan y limited lu tak nak jage..bukan boleh dapat yang asli semula kalau dah tukar..insaf-insaf lah..hahahahaha..

cavendish said...

aku pelik nape org kate muka ang jht.. aku tgk cute je... rasa nk cubit2... ang kat ne.. dh dtg skolah ke

taK$uB II said...

muka aku cute gak....mai time jht, jht gak...aku dah sampai dah syg wei

encik ariff said...

hehe.
relax brader.